GAMBAR EDISI TERBARU

GAMBAR EDISI TERBARU
Kekal bersama...selamanya.

Monday, December 16, 2013

KOMPUTER BUAT HAL LAH PULAK

  

Oleh Jokiden:

Assalam kawan2,

Lama juga saya tak menulis di sini. Bukan sahaja di sini, malah di blog yang lagi satu juga begitu. Kedua-duanya diganggu oleh proxy iklan. Kepandaian terbatas, bila berlaku gangguan seperti ini, kita jadi buntu dan jadi malas.

Membaca boleh, hendak membuat posting baru susah, terpaksa minta bantuan anak-anak. Hendak komen langsung tidak boleh sekarang ini kerana bila di klik sahaja butang komen maka keluarlah iklan2 yang tidak dapat kita hindarkan. Bertambah sakitnya hati ini ialah hendak membaca komenpun tidak dapat..

Bang MCC nampaknya telah kerap menulis semula. Saya seronok membaca puisinya yang sangat dalam maksudnya. Terserlah kehalusan jiwanya. Dulu, kini dan mungkin selamanya.

Tahun 2013 hampir sampai ke penghujungnya. Terasa masa begitu cepat berlalu, belum sempat uban hendak tumbuh, dah bertukar tahun. Hehehe.. Kenapa saya sebut uban pulak, tak ada kiasan lain ko?.

Perkembangan terkini rakan2 sejak mutakhir ini sangat menarik. Masing2 mempunyai aktiviti yang tersendiri. Jokiden sibuk dengan double dan triple stemcellnya, siang dan malam, kononnya hendakkan duit botingkek. Muga dia berjaya. Muga Allah swt memberkati usaha.

LAR dan SSAK juga kelihatan sibuk dengan Koperasi SMBK. Kita patut memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi atas usaha mereka tersebut. Mereka berusaha dan yang 'sonang sok' kito. 

Semalam 16/12, saya sempat berborak dengan Hasidin, kesihatan dia telah bertambah baik, cuma matanya kurang nampak, perlukan laser. Cretonin dalam darahnya 250 ke 350.(ontah boto ko tidak ejaan tu) Katanya jika cretonin tu melebihi 450 maka dia perlu menjalani rawatan dialisis. Saya teringatkan darling SSAK, saya tanya dia terkini, berapa cretoninya.. Katanya 960!!! Kita doakan yang terbaik untuk keluarganya.

Kakcik Mariani bakal menunaikan UMRAH minggu depan, kita doakan selamat pergi dan selamat balik. CTN dan hubbynya asyik terbang ke sana sini. "Teko bodan sihat ni.." kata dia bila saya tanya kenapa kerap sangat naik kapal terbang. Tak takut ko??? Minggu lepas hari Jumaat dia datang ke rumah saya, singgah sebentar dalam perjalanan balik kampung mengziarahi kampung halaman.

Biasalah dia minta double stemcell dari saya. "Bokosan bona ko?' sei tanyo dio bilo dio mintak ompek kotak laie. "tumit sei yang menggerutu dan kematu dah licin balik.." katanya.

Masalah peribadi dikalangan rakan2 nampaknya diluar kemampuan kita untuk mengelakkannya. Ada yang memanjang ceria, ada yang separuh ceria dan ada yang kadang kala berduka. Dua anak saya dan nenek saya di masukkan ke hospital serentak diserang oleh denggi. Syukur kini telah keluar hospital, namun masih dalam MC.

Rashid dan Zailah nampaknya bakal menerima menantu pada minggu depan. Jika ada kesempatan, moh kito poie... bukanya lama sangat dalam sejam dua sahaja. Seronok bertemu dengan rakan2 ni.

Enab dan Kamaruddin biasalah ligat dengan urusan masak memasaknya pada hujung tahun ini. Duit mereka memang dah botingkek. 

Pagi Ahad 15/12 saya sempat minum pagi dengan Dato J dan keluarga juga SSAK, tompek ea tak yah cakaplah, amat istimewa nanti LAR jeles pulak... Terasa kedamaian menghiasi jiwa  bila bersama rakan-rakan ini.

Minggu lepas saya bertemu dengan Hamid Bawal, geng jutawan kita di Mid Valley KL. Biasalah dia, down to earth. Bertambah macho dia sebab duit ea botingkek. Dia membeli 4 kotak stemcell dari saya.

Datin Normah nampaknya sibuk ke sana sini memberi ceramah tentang koperasi. Bila terjumpa rakan-rakan dia asyik menunjukkan mukanya yang telah bertambah cantik.. sebab 'stemcell' lah tu. hehehe.. hebat promosi sei.

Yang kita mesti selalu ingat ialah dua kawan kita yang istimewa. Mereka ini istimewa kerana kemana pergi mereka akan berdua, bukan naik kereta tetapi naik komuter.. nak tahu siapa??? tunggu posting saya yang akan datang...Saya akan cuba untuk mengupdatekan blog kita ini setiap hari.. kok bolehlah.

Banyak yang nak diceritakan  dan dikongsikan ini. Kisah banjir, kisah koperasi, kisah Tahir, kisah TL, kisah Pengetua dan tidak lupa kisah Double Stemcelllllllllllll....!!!!!


    
Happy Birthday DAJA.

Salam rindu dan salam sayang semuanya...


1 comment:

  1. AsSalam.

    Saya pun memang rasa gembira dan ceria bila dpt berjumpa kawan2...maklumlah semasa berkhidmat dulu setiap hari dan masa kita bersama dgn kawan2 bilo dah pencen baghu tau kita tak dikelilingi kawan2...tapi bersyukur ado gak kawan2 saya yg nak jumpa saya hari ini dan saya takkan lepaskan peluang tersebut utk bertemu kawan2.

    SSAK

    ReplyDelete