GAMBAR EDISI TERBARU

GAMBAR EDISI TERBARU
Kekal bersama...selamanya.

Tuesday, December 17, 2013

TERKENANG..

Oleh: Jokiden.
 
 
18/12/13


Hari ini jenazah Allahyarhamah Azean Irdawaty selamat di semadikan. Dramatis 'airmata' ini pergi meninggalkan kita dalam usia 63 tahun. Suatu hari dalam tahun 1977 saya merupakan orang Sg Jelutong yang pertama berkesempatan bergambar bersamanya.

Ketika itu beliau menghadiri satu konsert atau pertunjukan di asrama saya. Saya baru sahaja menjadi juara dalam satu pertandingan di asrama dan sebagai juara diberi peluang untuk bergambar dengannya. Nak tahu saya menjadi juara apa??? Jangan golak pulak, saya menjadi juara dalam pertandingan gigi tercantikkkkkkkkkkk... amik kau.. sei monang nombor satu.. Apapun semuga Allah swt mencucuri rahmat ke atas rohnya.

Semalam 17/12 kawan kita DAJA menyambut hari jadi siap potong kek lagi.. ramai yang wish dia di media sosial. Saya mengingatkan juga rakan-rakan rapat agar tidak terlepas pandang perkara kecil tetapi penting ini.

Teringat saya kepada Azimah dan Datin Normah yang menyambut hari jadi serentak pada bulan lepas. Azimah memberitahu saya bahawa dia siap membeli kek 'godang' laie. Datin pula menyambut Hari Lahirnya di 'Paris' hahaha.. tompek yang sojuk di Bukit Tinggi.. Tiga hari tiga malam beliau berada di sana.

Jika kita masih ingat pada awal2 penulisan di blog ini dahulu, setiap rakan yang menyambut hari jadi akan dipaparkan di sebelah atas kanan, sekarang ini sudah tidak ada lagi.. ontah apo sobab ea seipun kurang ngerti..

Apapun menyambut hari jadi ada siknifikannya yang tersendiri. Ia dilakukan oleh berbillion manusia di alam maya ini. Sehingga penghujung tahun ini rasanya ada lagi rakan kita yang akan menyambut hari jadi seperti Wahab dan Ahmad Firdaus. Hari ini pula 18/12, NSR seorang peminat blog kita ini juga sedang menyambut hari jadi. Kepada semua selamat hari jadi dan kita doakan yang baik-baik sahaja.

Pada hari Sabtu yang lepas saya sempat makan tengah hari bersama Pengetua kita Cikgu Zain Rais bersama isterinya dan juga Tok Lombago. Beliau teruja sangat dengan penubuhan koperasi kita ini.

Terkini tentang koperasi ialah, Akaun bank sudah dibuka, borang keahlian akan diedarkan secepat mungkin oleh Setiausaha. Yuran penyertaan cuma RM20 dan saham permulaan cuma RM100. Datin Normah banyak membantu. Menjadi kerugian sekiranya warga SMBK tidak menyertai koperasi ini kerana saya yakin sangat koperasi ini akan pergi jauh menerokai bidang2 perniagaan yang mengancam dan pastinya akan mendatangkan pulangan yang lumayan kepada ahli kelak.

Antara yang tergambar di dalam pemikiran ALP ialah perniagaan dalam bidang perkhidmatan, pelaburan, hartanah, pegangkutan, penyediaan makanan, kereta sewa dan macam-macam lagi. Semua itu boleh dan mampu dilakukan dalam waktu yang singkat. Tidak lupa juga bidang MLM... stemcellllll lah tu... hahaha.. Duit koperasi akan botingkek nanti. Hubungi SSAK di 013 3563911 untuk mendapatkan borang ke ahlian atau lain2 maklumat.

Koperasi ini bakal mengeratkan lagi hubungan antara sesama kita nanti.. Kita berikan keyakinan kepada ALP yang pakar dalam bidang masing2. Mereka terdiri daripada pegawai tinggi kerajaan, tokoh koperat, tokoh pendidik, ustaz dan pelbagai displin lagi.. Seia sekata kita pasti berjaya.

Semalam saya ke Nilai 1 bertemu dengan seseorang, selesai urusan di TESCO saya ke Nilai 3, kerana telah agak lama tidak ke sana.. Bersama dengan Rosli Ahmad, kami duduk pekena roti canai di sebuah warung. Kata Rosli itu roti canai paling sodap dalam Malaysia. Sebut je ghuti canai sei mulolah eeeeeeeee!!! teringat uli dengan lutut dan siku. 

Saya hanya minum, Rosli memesan 2 keping roti. "sokoping tak cukup.." katnya. Bila roti sampai saya lihat memang menarik dan enak kelihatannya. Saya pun mintak satu lagi.. kompem sodap. Tengah menjamu selera muncul pulak LAR bersama rakannya sedang mencari makanan.. mereka perlukan nasi.. mereka ni kalau makan agak ganas, kalau tak ada dua tiga jenis makanan atas meja tak sah.. Kawan LAR tanya saya "betoi ke roti tu sedap?' Saya belikan 4 keping untuk dibungkus bawak balik. Saya minta diri mahu pulang. Agaknya LAR selepas itu mungkin juga bungkus ghuti canai bawak balik.. hahaha..

Hari ini jadual saya selaku PKK mungkin agak sibuk. Petang mungkin ke Palong mengziarahi uwan dan mak saya yang tidak beberapa sihat. Mereka kembali ke sana beberapa hari yang lalu setelah lebih sebulan bersama saya. Pada sebelah malam saya mungkin ke Kuala Lumpur, apalagi stemmmmm cell lah tu.. Saya tulis mungkin di sini kerana kita hanya merancang...

  
 
Hj Salim dan Keluarga di Tawau..


Jumpa lagi kawan-kawan, salam rindu dan salam sayang.


2 comments:

  1. Tosodak ese, Ghupo ea ado org nyobot namo ese. Tak sangko ado yo yg ngigat ea laie. Pagi tadi anak ese nogor 'ado kobau sekor tak masok kandang' Ghupo ea ado suleh nasi tak masok mulot.
    "Ado org ingat kek abah ni"
    "Memanglah.." keteh ese,sobab aghi ni, aghi jd ese.. Samo tarikh dgn tarikh meninggal Azean Irdawatty dan tarikh Omak ese moninggal dunia 18/12/2000.. Al-Fatihah..Hanya doa dan sodokah yg dapek ese kirimkan..Nsr

    ReplyDelete
  2. AsSalam, NSR selamat menyambut hari ulang tahun kelahiran dan selamat kembali ke laman ini...ramai yg menubggu nukilan anda...


    SSAK

    ReplyDelete